Tarih: 05 Mayıs 2020

Gösterim: 237

Pandemi Günlerinde Nefes ve Gevşeme Teknikleri

NEFES VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ     

1. Rahat Oturuş

Sırtınız dik, omuzlar gevşek, rahat bir bağdaş pozisyonu kurarak oturun. Gözlerinizi kapatın ve doğal akışta nefeslerinizi izleyin. Şu anda içinde bulunduğunuz bedeninizi, alıp verdiğiniz nefesi gözlemleyin.

2. Rahat Oturuş

Nefesinizi tüm bedeninize yayın. Daha sonra nefes alırken omuzlarınızı yukarı doğru çekin,  nefes verirken gevşetin. Hareketi birkaç kez tekrarlayın.

3. Üçgen Duruş

Avuçlarınız yere dönük olacak şekilde, bacaklarınızı ve kollarınızı iki yana doğru açın. Sol tarafınıza doğru uzanın, daha sonra sol elinizle bacağınızı tutacak şekilde dizlerinizi bükmeden yana doğru eğilin.

4. Öne Esneme

Sırtınız dik, bir bacağınız bağdaş pozisyonda diğeri açık kalsın. Nefes alırken kollarınızı yukarı doğru kaldırarak açık pozisyonda olan bacağınıza doğru yavaşça eğilin. Baş ve boynunuzu öne doğru bırakarak gevşetin. Birkaç nefes kalın, doğrulun. Sonra diğer tarafa uygulayın.

5.  Ağaç Duruşu

Ayağınız yere sağlam basacak şekilde gözleriniz önde sabit bir noktaya odaklansın. Sırtınız dik, göğsünüz açık, avuçlarınızı göğsünüzde birleştirin. Birkaç nefes kalın.

6. Yay Duruşu

Eller kalçaların yanında, yere yüzüstü uzanın. Nefes alırken bacaklar yukarı doğru bükülü, kollar, baş ve göğüs yerden kalksın. Ellerinizle ayak bileklerinizi tutmaya çalışın. Birkaç nefes kalın, tekrar nefes verdiğinizde tüm bedeni yere bırakarak dinlenin, daha sonra bu duruşu birkaç kez tekrarlayın.

7. Uçak Duruşu

Eller kalçaların yanında, yere yüzüstü uzanın. Avuçlar yere dönük olsun. Nefes alırken, kollar, bacaklar, baş ve göğüs yerden kalksın, karşıya doğru bakarak birkaç nefes kalın. Tekrar nefes verdiğinizde tüm bedeni yere bırakarak dinlenin. Duruşu birkaç kez tekrarlayın.

8. Belden Çark Duruşu

Nefes vererek öne doğru yavaşça eğilin. Başınızı serbest bırakarak ellerinizi veya parmak uçlarınızı ayaklarınızın yanına yerleştirin. Dilerseniz iki bacağınız arasındaki açıyı genişletebilirsiniz. Birkaç saniye kalın. Baş ve boynunuz en son kalkacak şekilde yavaşça doğrulun.